Dnes je 05.10.2024
1. etapa regenerace bývalého areálu Vrsan, Vrbno pod Pradědem
Vloženo dne : 15.12.2009

Zdravím všechny.
Na stránkách města Vrbna jsem našel projekt, kde město oznamuje regeneraci bývalého objektu továrny Vrsan.
Dle sdělení města týkají se zbourání tří budov jsem zjistil, že bude zbourána i hlavní budova objektu Vrsanu. Velká budova, která sloužila po dvě staletí jako objekt výroby.
Tato budova, která mohla být v budoucnu využita pro mnoho účelů bude nyní zbourána. Jinde se takovéto budovy začleňují do takovýchto podobných projektů a jsou v mnoho horším stavu, ale v našem městě se radši vytváří projekty typu Lesopark apod.
Mnoho budov z bývalé staré zástavby města byla zbourána v 60. letech, kdy se na místě městských domů na náměstí vybudovaly panelové domy, nemluvě o dalších domech v místě nynějšího skvostného nákupního centra, které je pro každého při vjezdu do města opravdu jako pěst na oko.
V Ludvíkově byla v 50. letech zbourána budova slévárny Viktorka, v Mnichově bývalé biskupské železárny, ale jak vidím, v tomto bourání těchto architektonických památek se pokračuje i po pádu komunistického režimu. Několik budov padlo za oběť i při stavbě našeho krásného kruhového objezdu.
Položme si otázku, zda rovnou nezbourat celou starou zástavbu a nezaložit tzv. Nové Vrbno.



Autor článku : Honza
Nový diskusní příspěvek (max 500 znaků)
Jméno : Předmět :


Antispamová ochrana: Kolik je tři krát tři
Diskuse
jméno předmět obsah IP adresa  

anonim  | 10.5.2010, 12:07
#9363
82.202.xxx.xxx

volby
šel jsem kolem drogerie Teta co je na městě a hle koho nevydím, pana Kačura z městského úřadu s paní starostkou jak rozdává oranžové růže za ČSSD, pokud mě zrak nešálil jak může ve své pracovní době rozdávat růže na městě pokud vím není členem ČSSD,teda pokud si na tuto akci nevzal řádnou dovolenou, má zajímavou pracovní náplň!!!!!

Honza  | 21.12.2009, 19:36
#8672
90.177.xxx.xxx

Jasně že souhlasíme, myslím si, že by se do budoucna a vzhledem k blížícím se volbám něco nmělo začít dělat.

Evžen  | 21.12.2009, 12:14
#8670
90.179.xxx.xxx

A proč ne? To Admin
Z diskuze, která je zde vedena, zdá se vyplývá, že by stránky www.vrbno.cz mohly mít rubriku Komunální volby ve Vrbně a vedle zákona a formalit pro volby potřebných zde dát prostor jak voličům tak potenciálním kandidátům. Souhlasíte?

Orion  | 21.12.2009, 12:09
#8669
78.22.xxx.xxx

Správné slovo ve správnou dobu
Je to tak, Honzo, jak říkáš. Dana Selingerová je šikovná a v obci je to vidět. Netuším, jaká je její politická orientace(je to jedno, výsledek se počítá) a nechci zabředávat do politikařní, denně to můžem vidět v TV a je mi z toho nanic. Ti politici snad úplně ztratili rozum, jen se překřikují a slibují. Ti socialisti a jiní pohrobci po KSČ zejména, ale ani ODS není o moc lepší. Možná ten kníže Schwarzenberg..... ale na úrovní města by politikaření nemělo mít význam, je to hlavně o lidech, jejich schopnostech něco zorganizovat, zařídit, vymyslet. A jestli si ze své funkce udělají živnost a na to, že jsou tam pro nás zapoměli, z hrušky(zastupitelstva) dolů. Ani komunální politik (a už vůbec ne ti v parlamentě) by neměl dělat tu práci především pro peníze, jak se ve zdrcující většině děje u nás. Chápeme, že i pantáta na radnici musí z něčeho žít, ale především by měl mít jasno, co chce v té funkci udělat pro ostatní, pak to předem veřejně všem sdělit a voličská veřejnost by měla trvale kontrolovat, zda to, co říkal, taky plní. A když neplní, tak už by nikdy neměl mít příležitost jen planě slibovat.
Ale co my s tím ve Vrbně? Asi je na čase dát se dohromady( nemusíme se scházet a schůzovat, diskuze zde na Vrbno.cz je k tomu dostatečná, pohledat lidi, co by měli předpoklady město řídit líp, jak ti, co tam jsou dnes, pak se jich zeptat na jejich představu a chuť se do toho zapojit ...a pak už jen udělat kandidátku, komunálky se blíží. Asi požádáme administrátora tohoto webu, ať tady dá odkaz na volební zákon pro komunálky, ať víme, co musíme formálně splnit, ale podstatou demokracie je možnost volit a být volen. A demokracii, byť ještě slabou a vratkou, máme. Tak co nám brání?

Honza  | 17.12.2009, 13:47
#8661
90.177.xxx.xxx

Přesně tak, jak bylo zmíněno v reakci na můj článek. Mnoho lidí, kteří nyní rozhodují a rozvoji tohoto města byli na radnici před pádem komunismu. ale hlavně, jaké strany jsou voleny zde v našem městě ? ČSSD a KSČ.
Jednou péčí naší paní starostky je jak správně zacházet s našimi spoluobčany, kteří tak dobře zacházejí se svěřeným majetkem a tak často si stěžují u všech možných instutucí, jak je s nimi špatně zacházeno. Jistě víme o koho jde.
Jen se zamysleme. Každý at si položí otázku. Co všechno bylo za poslední dobu v našem městě vybudovaného, co by sloužilo ke prospěchu občanů tohoto města a bylo by to vybudováno přímo naší radnicí.
1. cyklostezka a chodník, 2. okruh, 3. sakryš, dochází mi slova a ne asi jen mně, že ano
je tedy naše rada města a zastuopitelstvo celkově, ti správní lidé na svých místech ?
Nepřijde mi tak. Neměli by se lidé tohoto města zamyslet, zda volí pokaždé ty, kteří pro ně dělají prakticky nic ?
Podívejme se na sousední obec Ludvíkov, která přímo sousedí s naším městem.
Co všechno dokázala Ing. Selingerová vybudovat v této malé obci? Napočítal bych nejméně pět věcí, které dokázaly pozvednout tuto malou obec, která díky komunistickým zastupitelům měla být zlikvidována, kde byla dána stavební uazavírka, kde docházelo díky některým lidem z této obce, ale i Vrbna k devastaci místního hřbitova, který měl být zbourán a změnněn v lesopark. Díky Bohu, že se tomu tak nestalo. Podívejme se v nynější době. hřbitov byl opraven a jak vypadá v nynější době.
Neměli by si naši zastupitelé vzít příklad z jiných měst ? V jinýcj městech najdeme mladé perspektivní lidi, kteří pracují pro rozkvět obce či města s menším rozpočtem, než je jistě u nás a daří se jim jistě lepší práce, než je tomu u nás ve Vrbně.
Nemělo by dojít ke změně a obměně našeho zastupitelstva ?

Ing. Evžen Suk  | 17.12.2009, 13:28
#8660
90.177.xxx.xxx

Blízko pravdy
je dle mého názoru autor, píšící pod nickem Orion. A samozřejmě i ostatní kritikové toho lesoparkového záměru a vůbec fugování městského úřadu a hlavně zastupitelstva. Mám osobní zkušenost, která již přetrvává od doby starostování Ing. Jarmara do dnešní doby.
Město nemá jasný záměr, co by bylo pro občany užitečné a dobré a jak bude rozhodovat při jeho rozvoji, dá-li se o rozvoji vůbec hovořit. Kdysi jsem dost energicky žádal o nějakou koncepci a tak, možná i pod tlakem mých návrhů a připomínek, nechali na radnici zpracovat jakousi koncepci nebo vizi. Asi to taky něco stálo, ale co je podstatné, to, proč měli vizi zpracovat, se neudálo. Měla to být nějaké základní osnova, co s městem dál, dát ji k veřejné diskuzi, ať si každý občan tam v ní najde místo či příležitost pro sebe, rozvoj města by měl být hlavním tématem na každám zasedání zastupitelstva- a ono nic. Koncepce leží někde v šuplíku nebo už ji zahodili, systematicky se rozvojem města nikdo nezabývá(možná mají nějakou komisi, která to má v názvu, ale výsledek žáden), město jen přežívá ze dne na den a lepí se jen nějaké operativní problémy. Je pravda, že kdyby se tak chovaly podnikatelské subjekty, zkrachovaly by dávno. Lidé se diví, jak to, že obce vedle se rozvíjejí a Vrbno nic a dle mého názoru rozdíl je v tom, že tam někde vedle myslí zastupitelé více na rozvoj a méně na své vlastní zájmy. A nebo jinak-své osobní zájmy(každý je má a není to nic zlého) spojili se zájmy obce a tím, že pomáhají obci, pomáhají zároveň sobě. Ale ve Vrbně to tak není, jako by zastupitelé nedokázali osobní a městské zájmy spojit. Stále se tu bojuje, snad všichni proti všem. Možná je to pozůstatek z doby, kdy do vylidněného města přišli noví osídlenci k hotovému a o nic se nemuseli moc snažit, všechno dostali zadarmo. A ten duch "oni nám to dají" tu přežívá. Ale to je špatně, nic ve skutečnosti není zadarmo, všechno něco stojí a lidé a hlavně zastupitelé by měli vědět, že co si neuděláme sami, to ve Vrbně nebude. A ty různé dotace a podpory by měly být jen taková pomocná berlička při realizace záměrů všech občanů města a ne cíl něco získat zadarmo. No a pak to tak dopadá- rybníky za cizí peníze nejsou příliš užitečné, areál Vrsanu se za cizí peníze klidně zbourá, i když se předtím draho koupil, Dřevas chátrá a město nic podstatného nekoná, rozvod tepla chátrá, hlavní křižovatka nedokončená a hnusná, cyklostezka od nikud nikam, atd atd. Tak by nehospodařil na vlastním nikdo, ale jak se zdá, pokud jsou to peníze zadarmo, nikoho to nemrzí. Ale město, není ono taky naše vlastní? Asi bychom to měli zastupitelům občas připomenout.

Orion  | 17.12.2009, 10:40
#8659
78.22.xxx.xxx

To Honza
I já zdravím všechny a odpovídám Honzovi. To bourání čehokoliv je nesmyslé, nešťastné a projevem chudého ducha. Když někdo něco neumí udržovat a opravovat, nechá to zničit a pak svědectví své neschopnosti zbourá, aby nebylo vidět, jak špatný hospodář byl. Ptáš se, jak je možné, že po změně režimu se děje totéž, co v dobách budování socializmu. Odpověď je jednoduchá. Titíž lidé, kteří ve Vrbně v budovatelských dobách bourali, rozhodují ve městě i dnes. Jen se podívej na jmenný seznam lidí z radnice tehdy a dnes a uvidíš, v čem to je. Nový pořádek, stejní lidé a jejich stejná neschopnost. Lidé neschopí vize, město bez koncepse a rozhodnutí bez odpovědnosti k místu, ve kterém žijeme. Bohužel, svobodně jsme si je zvolili. Ale máš pravdu, v podstatě se již Nové Vrbno dlouho tvoří. Mnozí lidé se tváří, že historie Vrbna začíná po válce, i když to není pravda. Ale do jejich chápání světa tohle deformované pojetí asi patří. A staletí, ve kterých město vznikalo a žilo, jako by nebyly. To je ten důvod a odpověď na Tvou otázku. Ale nabízí se otázka jiná, jestli tito lidé jsou ti, kteří mají o osudu města rozhodovat i nadále.
Hezký den

Jaroslav  | 16.12.2009, 08:43
#8658
90.177.xxx.xxx

No tak to je neuvěřitelné!!! Ověřoval jsem si parcely v katastrální mapě a máš pravdu.
Tak oni zaplatí 8 miliónů za budovy a teď je budou za 3,5 mega bourat. Přece co braly s tím, že v případě výstavby centra zimních sportů na Vysoké hoře, to bude nástupní centrum.
Řekl bych, že je to už na zavolání kriminálky. Takhle hospodařit doma, tak už jsme dávno na dlažbě a o hladu.
Tak to mě dorazilo úplně, 11 500 000 v prdeli(slušnější slovo neznám) a zůstane holý plac.
Jak píše Honza, devastace Vrbna pokračuje nadále.
Tak kdo si namastí kapsu tentokrát??

  0/0  
Zobrazuji "pouze" posledních 1000 příspěvků. Ostatní příspěvky najdete v historii diskuse (8 Mb+).